The Hottest State

Filmtips skadar väl aldrig!

The hottest state
Det är en knasig liten kärlekshistoria mellan William (Mark Webber) och Sarah (Catalina Sandino Moreno). William, som vill bli en skådespelare, bodde som liten tillsammans med sin pappa (Ethan Hawke, som dessutom skrivit och var regissör till filmen) och mamma (Laura Linney) i Texas. William och hans mamma flyttade till New York när han var i åttaårsåldern efter att hans föräldrar skilt sig.
Kring tjugoårsåldern stöter han ihop med Sarah. De gör allt tillsammans, men som vanligt i kärleksfilmer så blir det komplicerat.

Jag själv gillar den här filmen, mest för agerandet med kameran och de få klippen. Filmen är ingen film för såna som gilalr när det går "fort". Jag skulle nästan kunna tippa på att den är filmad som en dokumentär. 
Jag måste bara citera Williams raggningsreplik,  "My heart is gold, what will you give me for it".

Mitt betyg: 7/10

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0