Daniel Wallentin

Daniel Wallentin höll en föreläsning i skolan idag. Det var faktiskt riktigt intressant. Han berättade om hur han började göra film och sin väg fram till idag. Jag blev helt paff när han sa att det hade kostat 20 miljoner att göra Ett öga rött. Shit, jag hade aldrig kunnat gissa på så mycket. Lixom 20 mille för den filmen! Hur mycket kostar det inte då för alla andra filmer? Han berättade även att några scener i Ett öga rött spelades in ett år efter de avslutat inspelningen.
Det blir nog några till filmer man kommer se som han gjort nu, han håller ju på med sex stycken manus samtidigt. Hoppas att man får se någon av filmerna nån gång i framtiden!

Jag sitter i skolan just nu och väntar på att bussen ska komma. När jag kommer hem tror jag nog att jag ska gå en liten promenix med kameran, det är ju så himla fint väder idag!

Allt för mig just nu, Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0