Finland, valborg

Nu är jag på jobbet igen, sista dagen. Så nu blir det här det sista inlägget här i Finland. Ikväll ska vi ut på stan och fira valborg med alla konstiga finnar. Måste bara säga att jag aldrig vart på ett ställe med så många alkoholister förut. Folk sitter på krogar och häver i sig öl redan 9-10 på morgonen. Jag har sett flera stycken blivit tagna av polisen på kvällarna och dagarna. Vi såg även nån gubbe som ramlade där spårvagnarna åker och slog huvudet i backen med en hård smäll, det blev en stor röd pöl efter honom. Det är nästan lite läskigt när det är så många som knappt kan gå. Ikväll blir det väl ännu mer sånt att kolla på.
Kommer hem runt 23 nångång på fredag, ska bli riktigt skönt faktiskt. Trodde det skulle vara roligare här än det är. Världens tråkigaste stad! Men ikväll ska vi då försöka att ha roligt!
På lördag ska jag försöka skriva om hela resan här :)
Ha det bra så länge, Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0